Mobbeombudet i Troms og Finnmark spiller på lag med KIF

Postet av Kirkenes Idrettsforening den 1. Okt 2020

Torsdag 15. oktober får Kirkenes Idrettsforening besøk av mobbeombud i Troms og Finnmark.

Alle barn og unge har rett til et trygt og godt miljø på alle arenaer de ferdes. Idretten er en viktig sosial arena, og et trygt og godt idrettsmiljø krever at alle bidrar.

Mobbeombudet i Troms og Finnmark arbeider for at barn og unge skal ha et trygt og godt oppvekstmiljø. Ombudet er en uavhengig ressursperson som gir råd og veiledning, og har selvsagt taushetsplikt.

KIF har invitert mobbeombudet til å holde et lite foredrag for foresatte og trenere torsdag 15.oktober.

Tema: Et trygt og godt idrettsmiljø for alle.

Tid: torsdag 15 oktober kl 18

Sted: Scandic hotell Kirkenes

Barn og unge trenger at vi som trenere og foreldre ser, lytter og anerkjenner dem. Voksne som tar dem på alvor. De trenger gode relasjoner, tydelige grenser og voksne som følger med og bryr seg.

Radio  Nordkapp sin melding om saken: