Velkommen til FeFo CUP
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 16. Sep 2021
Invitasjon til FeFo Cup 2021
Kirkenes Idrettsforening har for 17. gang gleden av å invitere til FeFo Cup, klubbens årlige fotballturnering for aldersbestemt fotball. Vi vil også i år fordele turneringen over to helger.
Miniturneringen (J/G 7, J/G 9 og J/G 11) foregår lørdag 30. oktober 2021 i Barentshallen.
Link til påmelding: https://www.profixio.com/app/matches/fefo-cup-miniturneringen-2021
Hovedturneringen (J/G 13, J/G 15 og J/G 17) foregår 5.-7. november 2021 i Barentshallen.
Link til påmelding: https://www.profixio.com/app/matches/fefo-cup-hovedturneringen-2021
Vi gjør oppmerksom på at vi vil til en hver tid vil forholde oss til de gjeldende Covid 19 føringene.
Klasseoversikt:
| Klasse | Antall spillere pr lag | Fødselsår, spillere | Spilletid pr kamp | Premiering | Turneringsdager |
Mini-turnering | Jenter 7 | 3’er | Født etter 1.1.2014 | 1x13 minutt | Medalje til alle spillere | Kamper spilles lørdag 30.oktober fra 10.00 til 18.00 10.00 – 14.00: J/G7 og J/G9 14.00 – 18.00: J/G11
|
Gutter 7 | 3’er | Født etter 1.1.2014 | ||||
Jenter 9 | 5’er | Født etter 1.1.2012 |
1X18 minutt
| |||
Gutter 9 | 5’er | Født etter 1.1.2012 | ||||
Jenter 11 | 7’er | Født etter 1.1.2010 | ||||
Gutter 11 | 7’er | Født etter 1.1.2010 | ||||
Hoved-turnering
| Jenter 13 | 9’er | Født etter 1.1.2008 | 1x23 minutt | Nr 1, 2 og 3 + vandrepokal | Kamper spilles dra fredag 5. november kl. 17.00 – søndag 7. november kl 17.00. (Lokale kamper kan spilles torsdag ettermiddag)
|
Gutter 13 | 9’er | Født etter 1.1.2008 | ||||
Jenter 15 | 9’er | Født etter 1.1.2006 | 1x28 minutt | |||
Gutter 15 | 9’er | Født etter 1.1.2006 | ||||
Jenter 17 | 9’er | Født etter 1.1.2004 | ||||
Gutter 17 | 11‘er | Født etter 1.1.2004 | ||||
Junior | 11’er | Født etter 1.1.2002 | ||||
|
|
|
Kamplengder kan på kort varsel justeres for enkelte klasser.
Evt mix-lag skal spille i gutteklassene.
Alle lag får spille minimum fire kamper.
Spillereglement:
Overårige spillere: Det må søkes dispensasjon for bruk av overårige spillere. Det kan kun være to overårige spillere på banen om gangen i 11’er-kamper, og én overårig spiller om gangen i 9’er, 7’er og 5’er-kamper.
Merk: Overårig spiller kan ikke være mer enn ett år for gammel. Søknad sendes til aldersbestemtfotball@kirkenes-if.no
Vi ber om at klubber/trenere vurderer nøye behovet for å benytte seg av muligheten med overårige spillere før man sender søknad.
Sammensatte lag: Der hvor to eller flere klubber ikke alene kan stille eget lag (laget har mindre enn 7 spillere i 7’er-kamper, mindre enn 9 spillere i 9’er-kamper eller mindre enn 11 spillere i 11’er-kamper), tillates sammensatte lag etter søknad. Søknad sendes til: aldersbestemtfotball@kirkenes-if.no
Spillere under overgang: En spiller som har søkt overgang til ny klubb i sesongen 2022, kan etter søknad spille for den nye klubben under turneringen. Søknad sendes til: aldersbestemtfotball@kirkenes-if.no
Også øvrige spørsmål om spillereglement kan rettes til aldersbestemtfotball@kirkenes-if.no
Dommere:
Divisjonsdommere, kretsdommere, klubbdommere, rekrutteringsdommere.
Påmelding:
Påmelding av lag og bestilling av overnatting og mat kan gjøres fra 9. september. Invitasjonen som ligger på KIFs hjemmeside blir oppdatert med lenke til profixio fra denne datoen.
Påmeldingsavgifter:
Miniturnering:
J/G 7: Kr 300,- pr lag.
J/G 9: Kr 450,- pr lag.
J/G 11: Kr 500,- pr lag
Hovedturnering:
9’er og 11’er lag Kr 1300,- pr lag.
Betaling gjøres til kontonr: 4930.12.46306 og alle betalinger må merkes med klubb- og lagsnavn på alle lag betalingen gjelder.
Frister:
Påmeldingsfrist hovedturnering: Søndag 15.oktober
Frist - bestilling av overnatting/mat: Søndag 15. oktober
Betalingsfrist, påmeldingsavgift hovedturnering: Søndag 15. oktober
Påmeldingsfrist miniturnering: Søndag 15. oktober
Betalingsfrist, påmeldingsavgift, miniturnering: Søndag 15. oktober
Det plass til et begrenset antall lag, og påmeldte lag som ikke har betalt påmeldingsavgift ved betalingsfristens utløp blir ikke prioritert dersom antall lag overskrider turneringens kapasitet. Først til mølla-prinsippet gjelder.
Etter 25. oktober medfører trekking av lag et gebyr på 3000,-
Bestilling og priser, andre tjenester:
Overnatting og måltider tilbys kun ved hovedturnering. Både overnatting og bespisning for tilreisende lag bestilles og betales samtidig med påmelding.
Priser - overnatting: Kr 1300,- pr 9’er og 11’er-lag
Sovepose og liggeunderlag må medbringes. Lagene innkvarteres på Kirkenes vgs og på Hesseng flerbrukssenter.
Priser – bespisning: På grunn av hensyn til smitteregler blir det ikke tilbud om bespisning i årets turniering. Lagene må selv ordne med mat til lagene.
Vi jobber med avtaler der lagene kan bestille pizza levert på skolen.
Det vil bli kafe i Barentshallen.
Kirkenes IF ønsker med dette velkommen til fotballhelg i Sør-Varanger.
Sportslig hilsen
FeFo Cup v/ ved styret for aldersbestemt fotball; aldersbestemtfotball@kirkenes-if.no
Kirkenes idrettsforening søker frivillige for å utvikle E-sport i Sør-Varanger!
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 23. Aug 2021
Kirkenes idrettsforening søker frivillige for å utvikle E-sport i Sør-Varanger!
Gaming og e-sport er populært som aldri før og KIF ønsker å tilby ungdommer e-sportsaktiviteter og trening i foreningens faste rammer og trygg sosial miljø.
KIF har inngått en intensjonsavtale med BASEN ungdomsklubb om etablering og samarbeid om et E-sport rom og vi trenger nye frivillige krefter for å sette gruppens aktiviteter i gang.
Kan du tenke deg å bidra med din kunnskap og erfaring?
Ta kontakt med Kirkenes idrettsforening på: post@kirkenes-if.no eller tlf. 455 13 190
1 Kommentar
Stillingsutlysning: Administrativ leder i Kirkenes Idrettsforening
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 19. Aug 2021
Har du et stort engasjement for å skape aktivitet i lokalsamfunnet? Vil du være med å lede kommunens største idrettsforening? Nå åpner idretten opp for fullt og vi trenger ny administrativ leder. Å være administrativ leder i en fleridrettsklubb er så mye mer enn en vanlig jobb; her får du bygge omdømme, skape tillit og engasjement i lokalsamfunnet, blant medlemmer, frivillige og foresatte. Vi søker deg som er interessert i, og brenner for idrett og ideelle organisasjoner.
Kirkenes idrettsforening
KIF ble etablert 1908 og har 480 medlemmer fordelt på håndball, fotball og orientering. Vi rekrutterer utøvere i alle aldersklasser. Alt vi gjør er i henhold til våre verdier: Respekt, Felleskap og Begeistring. Vårt fokus ligger på mestring, tilhørighet, vennskap og utvikling. I de siste årene har vi jobbet med klubbutvikling og ble sertifisert som NFF Kvalitetsklubb, noe som innebærer at vi følger opp slik at klubben har trygge rammer, godt styresett og høy kompetanse i alle våre organisasjonsledd.
Stillingsbeskrivelse
Administrativ leder er, sammen med styreleder, klubbens ansikt utad og har det overordnede ansvaret for drift av klubben og er underlagt hovedstyret. Per nå er stillingen 50%, men med utvidet kompetanse og ansvarsområde, så kan denne utvides. Administrativ leder koordinerer og tilrettelegger for at barn, ungdom og voksne tilknyttet KIF, kan delta i klubbens aktiviteter. Dette innebærer klar ledelse, økonomistyring og utviklingsarbeid. Arbeidsoppgavene inkluderer, men er ikke begrenset til:
- Bidra til etablering og vedlikehold av en brukervennlig og profesjonell medlemsservice
- Sikre forsvarlig drift i henhold til budsjett
- Sørge for høy kvalitet i alle klubbens prosesser; administrasjon, kommunikasjon, arrangement, opplæring og sportslig tilbud tilpasset ulike målgrupper
- Være bindeledd mellom hovedstyret og de ulike utvalgene
- Ivareta klubbens daglige drift med økonomiansvar, søknadsprosesser, markedsføring m.m
Kvalifikasjoner
Det stilles krav til erfaring fra ledelse, administrasjon og økonomistyring. Det vil være en fordel om du har jobbet i frivillig sektor eller idrett. God IT-kompetanse er en fordel, da vi har ulike styringssystemer vi bruker i den daglige driften. Vi ser etter en person som har gode kommunikasjons egenskaper, som er opptatt av utvikling og forbedring, og som er komfortabel med å være klubbens ansikt utad. Videre, så må du være selvstendig og strukturert, samtidig som du må inneha gode samarbeidsevner.
Vi tilbyr
I KIF vil du få en jobb med mening. Du vil møte og samarbeide med mange fantastiske mennesker, som brenner for det de driver med. Vi er en veletablert klubb i stadig endring. I stillingen har man fleksible arbeidstider og det må påregnes arbeid på ettermiddag og kveld. Lønn etter avtale.
Søknadsfrist: 12. september 2021
Søknader sendes på epost til post@kirkenes-if.no
Kontakt:
Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til administrativ leder Anna Lankinen, Tlf: 455 13 190
post@kirkenes-if.no
STØTT KLUBBEN - GI PANTEN DIN TIL KIF PÅ COOP EXTRA KIRKENES
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 8. Jun 2021
Milevis i Sør-Varanger
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 31. Mai 2021
Velkommen til Milevis i Sør-Varanger med Kirkenes Idrettsforening.
Fra 01. juni tom. 30 september 2021.
Milevis i Sør-Varanger er en morsomt, spennende og motiverende aktivitetsmulighet som passer hele familien. Man trenger ikke være medlem i KIF, man trenger ikke heller kunnskap om kart og kompass, kun et smarttelefon og laste ned appen. Det finnes turmål som er lett tilgjengelig, men også noen som krever mer trening og utholdenhet. Ved hver turmål samles poeng og alle som har nådd et viss antall poeng blir med i trekning av premier.
· Last ned Trimpoeng-appen
· Dra på tur til fots eller med sykkel (motorisert kjøretøy er ikke tillatt)
· Se til å ha nok nett og at telefon er tilstrekkelig til bruk i tiltaket
· Bruk egen telefon til registrering av poeng i appen
· Ta kontakt med KIF hvis du opplever vanskeligheter med nett eller dekning, ta foto som bevis
· Juks eller annet manipulering fører til utestenging
GOD TUR! TA FINE BILDER OG SEND TIL KIF! KOM MED FORSLAG TIL NYE TURMÅL!
Samfunnsløftet støtter Kif.
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 26. Mai 2021
Gjennom Samfunnsløftet bidrar Sparebank 1 Nord-Norge i prosjekter som utvikler arenaer, innovasjon, ungdom og ikke minst: Nordnorske lokalsamfunn. I flere år har Kirkenes idrettsforening fått støtte fra denne ordningen og nå har vi en ny avtale for tre år til. Vi takker for støtten!
Årsmøtet avholdes den 25. mai 2021 kl. 18.00.
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 20. Apr 2021
Til medlemmene i Kirkenes Idrettsforening
20.04.2021
Innkalling til årsmøte i Kirkenes Idrettsforening
Styret innkaller herved til årsmøte i Kirkenes Idrettsforening.
Årsmøtet avholdes den 25. mai 2021 kl. 18.00 i auditoriet på Kirkenes videregående skole (Hessengveien 10, 9912 Hesseng)
Ved eventuelle nye covid-19 restriksjoner, gjennomføres møtet digitalt.
Saker som et medlem ønsker å tatt opp på årsmøtet, må sendes styret senest den 11. mai 2021 til post@kirkenes-if.no
Fullstendig sakliste med alle saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest én uke før årsmøtet på www.kirkenes-if.no
For å ha stemmerett, være valgbar til årsmøte-/ting-valgte organer og kunne velges/oppnevnes som representant til årsmøte/ting i overordnet organisasjonsledd, må man ha fylt 15 år i løpet av kalenderåret, vært medlem av idrettslaget i minst én måned og ha gjort opp sine økonomiske forpliktelser til idrettslaget. For mer informasjon om stemmerett, valgbarhet mv., se Lovnorm KIF i dokumenter på hjemmesiden.
Velkommen til årsmøte!
Med vennlig hilsen
Styret
Barneidrettsansvarlig
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 8. Mar 2021
Styret i Kirkenes Idrettsforening har valgt Lisa Victoria Johansen som barneidrettsansvarlig der hun sørger for at klubben ivaretar klubbens barnerettigheter og bestemmelser om barneidrett. Lisa har et verv som håndballtrener i Kirkenes Idrettsforening siden 2018. Hun er engasjert og dedikert til sitt arbeid og er et sterkt resursperson i klubben. Vi ønsker henne lykke til med nytt verv som barneidrettsansvarlig i KIF!
Hensikten med barneidrettsansvarlig er å sikre gode rutiner for oppfølging av barneidretten, og sørge for at så mange som mulig er klar over hva dette betyr i den daglige aktiviteten. Personen som får ansvar for å følge opp barneidretten skal tale barnas sak og sette barnas beste i sentrum. Blant annet handler dette om å vurdere og diskutere om idrettstilbudet idrettslaget gir er i tråd med «Idrettens barnerettigheter og bestemmelser».
På Norges Idrettsforbund sine sider kan du laste ned en brosjyre om Idrettens barnerettigheter og bestemmelser, og også lese mer om hva det betyr å være Barneidrettsansvarlig i en klubb.
Brosjyre om idrettens barnerettigheter.
ÅRSMØTET FLYTTES TIL 25.MAi
Postet av Kirkenes Idrettsforening den 22. Feb 2021
ÅRSMØTET FLYTTES TIL 25.MAi 2021
Som følge av Covid-19 restriksjoner har hovedstyret i KIF besluttet å flytte det planlagte årsmøtet tirsdag den 9. mars til tirsdag 25.mai kl. 1800.
Innkalling, påmelding og mer informasjon vil annonseres i god tid før årsmøtet.