Patrick Salmi Berg fortsetter samarbeid med Bodø/Glimt

Postet av Nina Greiner Iversen den 25. Mai 2024

Vi har tidligere skrevet om vår talentfulle G15 spiller, Patrick Salmi Berg, som har vært på ulike sone, krets, og nasjonale tiltak (KIF-gutten Patrick Salmi Berg til Sarpsborg (kirkenes-if.no). Etter å ha blitt kontaktet av Bodø/Glimt, har Patrick spilt flere kamper for klubbens akademi (G14) i nasjonal serie. Denne helga er han på Briskeby og representerer Bodø/Glimts G14 lag mot HamKam. Ikke nok med det; i starten av denne måneden fikk Patrick reise til Brüssel sammen med Bodø/Glimt hvor de deltok på Mechelen rising stars U14 turnering. Her spilte de 5 kamper mot henholdsvis QPR, Feyonord, West-Ham, Espo og Stabæk. Dette var en stor opplevelse for en gutt fra Kirkenes! Det er en enorm læring i å spille med et annet lag, reise, bo «for seg selv» og møte svært sterke lag. Etter turneringen var det rett i trening og kamp med eget lag, KIF G15, før det denne helga bar sørover igjen.

Vi ønsker Patrick lykke til i helga, og lykke til videre med satsning på fotballen! Og vi lover å holde dere her hjemme oppdatert på reisen videre.