Respekt, Fellesskap, Begeistring!

Postet av Kirkenes Idrettsforening den 22. Jan 2024

Respekt, Fellesskap, Begeistring!

Kirkenes Idrettsforening er en breddeklubb med overordnet visjon «Idrettsglede for alle», hvor verdiene Respekt, Fellesskap og Begeistring gjennomsyrer alt vi gjør. Vi er stolte av å ha både håndball, fotball og orientering i klubben med utøvere i alderen fem til noen og seksti år. Vi jobber for at alle utøvere, uavhengig av forutsetninger, skal oppleve mestring og glede i det de gjør i klubben gjennom å utfordre de på det nivået og de punktene de trenger for å stadig utvikle seg mot sine mål.

Vi har opp gjennom årene hatt, og har fortsatt, mange talentfulle utøvere i klubben som hospiterer opp på lag for eldre spillere og som har vært på ulike uttak og samlinger. Det er vi også veldig stolte av!

Denne høsten har flere av våre spillere på aldersbestemt fotball vært på sonesamling i Barentshallen og noen av disse har fått prøve seg på andre arenaer også.

Av 2011/2010 kullet har følgende gutter vært ute av kommunen i høst/vinter:

Jakop Greiner Olsen – Kretslag samling i Hammerfest (des 23)

Av 2008/2009 kullet har følgende gutter vært ute av ute av kommunen i høst/vinter.

Terje Håkonsen Jakola – Kretslagssamling i Alta (nov 23)

Henrik Lundbø – Kretslagssamling i Alta (nov 23) og Kretslagssamling i Alta (jan 24)

Amund Ingerøyen-Mathisen – Kretslagsamling i Alta (nov 23) og Kretslagssamling i Alta (jan 24)

Louis Kalabatama – Kretslag samling i Alta (nov 23) og Regionssamling i Tromsø (jan 24)

Patrick Salmi Berg – Kretslag samling i Alta (nov 23) , Nasjonale regionskamper (des 23), Regionsamling i Tromsø (jan 24) og Equinor talentleir (future team) i Sarpsborg (jan 24)

Vi har også hatt håndballspillere som har deltatt på ulike nivå av spillerutvikling i regi av Norges håndballforbund.

Av 2010 kullet har følgende spillere deltatt på inspirasjonssamling i Alta oktober 2023:

Maja Sirma Kristiansen, Vanja Jeyakanthan, Mille Larsen, Sonia Heitmann, Liam Sørhus-Hansen og Matheo Mentzoni.

I tillegg har noen 2008 og 2009 spillere fått delta på spillerutviklingshelg (SPU) i Alta i samme tidsrom:

Emma Berg Dalsaunet, Vårin Alnes, Camilla Wara og Maiken Synnøve Mortensen.

Vi ønsker å glede oss sammen med disse ambisiøse unge talentene ved å løfte de fram og si at vi i KIF heier på dere. Vi ønsker alle spillere lykke til med kommende utfordringer! Ta med verdiene våre Respekt, Fellesskap og Begeistring på veien videre.