SERIEMESTER 2023 FINNMARK 4 DIV. KIRKENES IF

Postet av Kirkenes Idrettsforening den 30. Sep 2023

Vi gratulerer A – laget med en fantastisk prestasjon med å vinne 4 divisjon menn.  Spillerne har jobbet steinhardt på treningsfeltet siden januar, og målsettingen til trenerne var at KIF skulle være best trent blant lagene de møtte i serien.

Det betyr at KIF skal ut kvalifiseringsspill til Norsk tipping ligaen (3div.Menn) som skal gjennomføres for de 4 avdelingsvinnere i 4. divisjon i de nordnorske kretsene, Finnmark, Troms, Hålogaland og Nordland.

KIF skal møte Ulfstind fra Troms i første kamp. Laget vant serien klart i  4. divisjon i Troms. Kampen spilles på Tønsnes kustgress som ligger ca. 13 km fra Tromsø.

Kampene spilles som følger:

21.10 Ulfstind IL  - Kirkenes IF

28.10   Kirkenes IF – Ulfstind IL

21.10 Innstranda IL (fra Bodø)– Hartstad IF

28.10 Harstad IF – Innstranda IL

Vinnerne av disse dobbeltoppgjørene rykker opp og er kvalifisert for Norsk Tipping ligaen 2024.

Taperne av disse dobbeltoppgjørene møtes for å spille en enkeltstående kamp der vinneren også rykker opp til Norsk Tipping ligaen.

Denne kampen spilles på nøytral bane mest sannsynlig i Tromsø 4.november.