Stillingsutlysning: Administrativ leder i Kirkenes Idrettsforening

Postet av Kirkenes Idrettsforening den 1. Okt 2020

Har du et stort engasjement for å skape aktivitet i lokalsamfunnet? Vil du være med å lede kommunens største idrettsforening? Vår administrative leder skal flytte og vi søker derfor en person som skal være med på å administrere klubben sammen med styret og utvalgene. Å være administrativ leder i en fleridrettsklubb er så mye mer enn en vanlig jobb; her får du bygge omdømme, skape tillit og engasjement i lokalsamfunnet, blant medlemmer, frivillige og foresatte. Vi søker deg som er interessert i, og brenner for idrett og ideelle organisasjoner.

Kirkenes idrettsforening

KIF ble etablert 1908 og har 480 medlemmer fordelt på håndball, fotball og orientering. Vi rekrutterer utøvere i alle aldersklasser. Alt vi gjør er i henhold til våre verdier: Respekt, Felleskap og Begeistring. Vårt fokus ligger på mestring, tilhørighet, vennskap og utvikling. I de siste årene har vi jobbet med klubbutvikling og ble sertifisert som NFF Kvalitetsklubb, noe som innebærer at vi følger opp slik at klubben har trygge rammer, godt styresett og høy kompetanse i alle våre organisasjonsledd.

Stillingsbeskrivelse

Administrativ leder har det overordnede ansvaret for drift av klubben og er underlagt hovedstyret. Per nå er stillingen 50%, men med rett kompetanse, så kan denne utvides til 75%. Administrativ leder koordinerer og tilrettelegger for at barn, ungdom og voksne tilknyttet KIF, kan delta i klubbens aktiviteter. Dette innebærer klar ledelse, økonomistyring og utviklingsarbeid. Arbeidsoppgavene inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • Bidra til etablering og vedlikehold av en brukervennlig og profesjonell medlemsservice
  • Sikre forsvarlig drift i henhold til budsjett
  • Sørge for høy kvalitet i alle klubbens prosesser; administrasjon, kommunikasjon, arrangement, opplæring og sportslig tilbud tilpasset ulike målgrupper
  • Være bindeledd mellom hovedstyret og de ulike utvalgene
  • Ivareta klubbens daglige drift med økonomiansvar, søknadsprosesser, markedsføring m.m

Kvalifikasjoner

Det stilles krav til erfaring fra ledelse, administrasjon og økonomistyring. Det vil være en fordel om du har jobbet i frivillig sektor eller idrett. God IT-kompetanse er en fordel. Vi ser etter en person som har gode kommunikasjons egenskaper, som er opptatt av utvikling og forbedring, og som er komfortabel med å være klubbens ansikt utad. Videre, så må du være selvstendig og strukturert, samtidig som du må inneha gode samarbeidsevner. 

Vi tilbyr

I KIF vil du få en jobb med mening. Du vil møte og samarbeide med mange fantastiske mennesker, som brenner for det de driver med. Vi er en veletablert klubb i stadig endring. I stillingen har man fleksible arbeidstider og det må påregnes arbeid på ettermiddag og kveld. Lønn etter avtale. 

 Søknadfrist:
Søknader sendes på epost til post@kirkenes-if.no innen 23.oktober 2020

Kontakt:

Spørsmål vedr stillingen kan rettes til administrativ leder Katharina Bartsch
Tlf 455 13 190
post@kirkenes-if.no



0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert av IdrettenOnline